KOBİ’ler, günümüz dünyasında ekonominin en güçlü dinamiklerinden kabul ediliyor. Global rekabet ortamında KOBİ’lerin rekabet üstünlüğü sağlayarak gelişmesi bir anlamda ülke ekonomisinin de kalkınmasına yardımcı oluyor. Dolayısıyla KOBİ’lerin varlığı ve gelişimi tüm dünyada destekleniyor diyebiliriz. Ancak maalesef yoğun rekabet altında büyümeye çalışan KOBİ’ler dünya piyasalarındaki kriz ve dalgalanmalardan global şirketlerden çok daha fazla etkileniyor. Hatta KOBİ ölçeğindeki işletmeler farklı yapı ve şiddette yaşanabilen krizlerden her zaman galip çıkamayabiliyor. Krizi engellemek mümkün olmadığı için bu dönemde verilecek kararların rolü şirketin geleceği için önemli rol oynuyor.

Peki, kriz dönemlerini minimum zararla atlatıp kriz sonrasında maksimum karla ilerleyebilmek için neler yapmak gerek?

  • Kendi sektörünüzü ve sektörün geleceğini analiz edin. Böylece rakiplerinizi ve onların yanındaki yerinizi saptayabilirsiniz.
  • Yeni ürün ve AR – GE çalışmalarına tamamen son vermeyin. Bu departman kriz sonrası şirketinize çok kazandıracak çözümler üretebilir.
  • Çalışanlarınızın motivasyonunu yüksek tutmaya özen gösterin, insan kaynağı en değerli kaynaktır. Onları eğitimlerle beslemeye ve geliştirmeye devam edin.
  • Kriz sırasında yeni büyüme kararları almak yerine, krizden önceki konumunuzu korumaya odaklı çalışın.
  • Şirketiniz için uzun vadeli yatırım ve büyüme politikalarınızı aniden değiştirmeyin.
  • Alacaklarınızın tahsilatını vadesinden önce sağlamak, nakit ihtiyacınızı karşılamak, borçlanmanızı azaltmak ve alacaklarınızı hem yurtiçinde hem yurtdışında garanti altına almak için faktoring gibi çözümleri tercih edin.

Özkaynaklarınıza dokunmadan nakit akışınızı sağlamak ve faktoringin diğer avantajlarından faydalanmak için web sitemizi ziyaret edin.

Hiç vakit kaybetmeden faktoring hizmeti almak için Hızlı Başvur ile başvurunuzu yapabilirsiniz.